Skip to content

Washington Post partners with Chinese government to publish pure propaganda

March 25, 2012
J. D. Heyes, Natural News
3/24/2012

It’s bad enough with supposedly unbiased news outlets in the U.S. shill for one political ideology over another, but when an American newspaper becomes an advocate for a foreign rival, that’s over the line.

That’s the opinion, at least, of a number of journalists and media experts who are questioning the ethics – and legality – of the publication of what they call little more than Chinese propaganda by the Washington Post (WP), the paper that broke the Watergate scandal in 1974 that led to the resignation of President Richard M. Nixon.

The paper’s China Watch publication, a print and online advertising supplement that purports to present news and information about the Asian economic giant, instead hosts a number of articles portraying the Chinese government favorably, especially in relation to its human rights record.

“Some journalism experts and China observers say the partnership crosses ethical boundaries and misleads unassuming readers about the Chinese government’s lackluster record on a host of important issues,” says a report about the dubious relationship in the Washington Free Beacon, an alternative D.C.- area online news publication.

And now… the rest of the story. …..

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: